Manglende aftensmad

25. juni 2007

Alder:
11 mdr.

Manglende aftensmad

Kære Helen

Tak for dit svar for et par dage siden vedr. Marcus' putning.

Allerede inden jeg modtog dit svar, var det begyndt at gå godt med Marcus' putning, og han faldt velvilligt i søvn, når jeg lagde ham.

Men igår og idag har det taget ½ time, at få ham til at sove. Men det vender jeg lige tilbage til, da det hænger sammen med mit problem i overskriften.

Marcus er i den senere tid begyndt at blive mere kræsen. Han vil nu hverken have kartofler, grøntsager eller kød til aftensmad. Det eneste jeg stort set kan lokke i ham, er ris el. pasta, ofte med en eller anden form for sovs på, og så tomater. Men heller ikke det gider han spise ret meget af, og det er jo ikke så mange muligheder, jeg har for at variere maden på denne måde, udover med sovsen. Jeg har også virkelig prøvet at kamouflere både kartofler, andre grøntsager og kødet, men han vil bare ikke have det, uanset hvor godt jeg nærmest kan komme i tanke om at kamouflere det..

Jeg havde derfor her til aften en mistanke om, at han måske kunne være sulten, så efter at have brugt 15-20 min på at prøve at få ham til at sove, besluttede jeg mig for at give ham et glas færdiglavet frugtmos med müsli - han ...

Annonce

... spiste hele glasset og begyndte at græde, da jeg tog det væk fordi, det var tomt, så jeg hentede et nyt glas - et med bulgur, og han spiste det halve at dette glas, dvs. at han spiste 300 g, og derefter var der slet intet mht. at sove. Han har bare lagt sig uden det mindste kny.

Det tror da pokker, at han ikke ville lægge sig til at sove, når han var sulten, det er der jo ikke nogen, der kan. Men hvad søren skal jeg gøre, når han ikke vil spise mere aftensmad?

Jeg har ikke lyst at give ham det ene glas bulgur efter det andet til aftensmad (det smager lidt ala budding - jeg har aldrig set det i Dk). Jeg kan selvfølgelig godt give et glas til "natmad". Han er jo ikke så gammel, at han kan forstå, at han skal spise noget mere aftensmad for ikke at skulle gå sulten i seng, så det har jeg bestemt ikke tænkt mig at lade ham gøre. Bliver jeg bare nødt til at acceptere det, som det er? At han ikke vil have mere til aften, men at jeg så bliver nødt til at give ham et glas, inden han bliver puttet?

Det skal lige siges, at han gerne vil smage på maden, men kan han ikke lide det, ryger det straks ud af munden igen.

Han bliver 11 mdr. om godt 1 uge.

Venlig hilsen Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder